Filteren
Selectie verfijnen
Speciale wensen
  1. Bij zwangerschaps (wens) en borstvoeding
  2. Glutenvrij
  3. Lactosevrij
  4. Sojavrij
  5. Veganistisch
  6. Vegetarisch
Adviesleeftijd

Vegetariërs en veganisten

Vegetariërs en veganisten

Wanneer je een vegetarische of veganistische leefstijl hebt, consumeer je minder of geen dierlijke producten. Je eet dus bijvoorbeeld geen rood vlees, wat een bron is van ijzer en zink. Gelukkig kun je deze mineralen ook in onder andere peulvruchten vinden. De biologische beschikbaarheid van plantaardig ijzer en zink zijn echter wat lager1. Vitamine B12 komt daarnaast alleen voor in dierlijke producten, zoals vlees en zuivel. Ook het advies van de Gezondheidsraad om 1 keer per week vis te eten, wordt niet gehaald. De aanbevolen omega 3-visvetzuren zullen dus uit een andere bron moeten komen. Het kan dus zijn dat je sommige vitaminen en mineralen in wat mindere mate binnenkrijgt2. Dan kan het een goed idee zijn om je gezonde vegetarische of veganistische voeding aan te vullen met een voedingssupplement.

1 Hunt, J. R. (2003). Bioavailability of iron, zinc, and other trace minerals from vegetarian diets. The American journal of clinical nutrition, 78(3), 633S-639S.
2 Craig, W. J. (2018). Vegetarian Nutrition and Wellness. CRC Press.
Lees verder ...
Posts were not found
Naar de blogpagina
Onze productfavorieten
Tonen als Foto-tabel Lijst

5 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren
  1. Vegetarian Multi
    Vegetarian Multi

    Vegetarian Multi - deze multivitamine is een goede aanvulling voor vegetariërs en veganisten. Gegarandeerd vrij van dierlijke ingrediënten.

  2. Omega 3 Vegan
    Omega 3 Vegan

    Onze voeding bevat niet altijd voldoende omega 3 vetzuren. De Gezondheidsraad beveelt per dag 200 mg visvetzuren (EPA en DHA) aan, dat gelijk staat aan 1x per week een portie vis. Bij voorkeur vette vis. Voor vegetariërs en veganisten is er Omega 3 Vegan met DHA uit zee-algen en stearidonzuur uit Echium. Stearidonzuur (SDA) is een omega-3-vetzuur dat zich door het lichaam gemakkelijk laat omzetten in EPA en DHA.

    Omega 3 Vegan mag ook tijdens de zwangerschap gebruikt worden en is een goede bron van DHA voor de groei van de hersenen en het netvlies van de ongeborene.

  3. B12-1000 SR
    B12-1000 SR

    B12- 1000 SR bevat een krachtige dosering vitamine B12 (1000 mcg) in de stabiele vorm, en kan een optie zijn als aanvulling op de voeding. De makkelijk in te nemen tabletten zijn gegarandeerd vrij van dierlijke ingrediënten.

  4. C-1000
    C-1000

    Vitamine C-1000 bevat per tablet 1000 mg vitamine C en 25 mg citrusfruitextract met 35% bioflavonoïden en 5 mg rutine.

  5. Vegan Proteïnemix Vanille
    Vegan Proteïnemix Vanille
    Eiwitten gebruik je ter ondersteuning van de spierkracht. Eiwitsupplementen ondersteunen spiergroei, spiermassa en spierherstel (ook bij sport). Vegan Proteïnemix Vanille biedt een optimale aanvulling van eiwitten op de voeding. De plantaardige formule is gemaakt uit hoogwaardig erwt- en rijsteiwit en bevat alle essentiële aminozuren. Met BCAA’s leucine, isoleucine en valine in een verhouding van 2:1:1, en enzymenblend (DigeZyme®).
Tonen als Foto-tabel Lijst

5 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren
Meer producten voor jou
Veelgestelde vragen, handig bij elkaar!
No Questions
Alle veelgestelde vragen

Voedingsstoffen ter aanvulling op de vegetarische of veganistische voeding

Binnen het assortiment van Orthica zijn verschillende voedingssupplementen verkrijgbaar die geschikt zijn ter aanvulling op een vegetarische of plantaardige leefstijl. Vegetarian Multi kan bijvoorbeeld dagelijks worden gebruikt. Deze multi is vrij van dierlijke ingrediënten. Ook Co-Enzym B12 zuigtablet is geschikt voor veganisten. Daarnaast zijn de verschillende vitamine D producten geschikt voor vegetariërs. Vraag aan een gezondheidsprofessional welke voedingssupplementen passen bij jouw vegetarische of plantaardige leefstijl.

Terug naar boven ...