Sluiten

Consumenten

Goed voorbereid weer aan de slag

Aan de slag met OrthicaSchool, studie, werk… nu de vakantieperiode over is, wordt het tijd om aan de slag te gaan. en daar komt misschien wel meer bij kijken dan je denkt. Want wist je dat er bepaalde vitaminen en mineralen zijn die een rol spelen bij leren en presteren? En dat daarom wat je eet ook van invloed is?

Bij leren en presteren

Of je nu werkt, leert of studeert, het beroep dat je doet op je concentratie, je geheugen en je leerprestatie is een feit. Bepaalde B-vitaminen (B1, B3, B6, B8, foliumzuur en B12) en vitamine C spelen en rol bij het geheugen en zijn goed zijn goed voor je leerprestatie en concentratie. Aan die inspanning dragen mineralen als zink, magnesium, ijzer en jodium ook hun steentje bij.

Start gezond en fris

Om gezond en fris aan de start te verschijnen is het van belang dat je genoeg slaapt, dus ga op tijd naar bed. Vergeet ’s morgens niet te ontbijten, want door de voedingsstoffen in je ontbijt kun jij je beter concentreren. En je zet er je darmen mee aan het werk, zodat je die voedingstoffen ook gemakkelijk opneemt. Kies voor een gezonde lunch met groenten en vezels en neem stukjes komkommer, tomaatjes of worteltjes mee voor tussendoor. Daarmee houd je de aanvoer van vitaminen en mineralen en suikers gedurende je dag op peil.

Ontspan

Opletten, leren en presteren, dat betekent inspanning en dat geeft eigenlijk een beetje stress. Zorg daarom dat je tussen je taken, het leren of presteren door tijd neemt voor ontspanning. Bijvoorbeeld om rustig te kunnen eten. Sporten en bewegen helpen je ook om te ontspannen, en dat begint al bij een klein blokje om.

Aanvulling


Denk je dat je niet voldoende vitaminen en mineralen binnenkrijgt of lukt het je niet om voldoende gezond te eten en te bewegen, dan is een aanvulling op je voeding een optie. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een multivitamine. Je krijgt dan alle vitaminen en mineralen binnen waar je door studie, school of werk behoefte aan hebt.

Bron: Vitamine-info