Vegetarisch en veganistisch
Vegetarisch en veganistisch
  • Al 30 jaar jouw specialist
  • Van Nederlandse bodem
  • Bij elke levensfase en leefstijl
  • Geadviseerd door gezondheidsprofessionals
  • Vrij van synthetische geur-, kleur- en smaakstoffen

Vegetarisch en veganistisch

Wanneer je een vegetarische of veganistische leefstijl hebt, consumeer je minder of geen dierlijke producten. Je eet dus bijvoorbeeld geen rood vlees, wat een bron is van ijzer en zink. Gelukkig kun je deze mineralen ook in onder andere peulvruchten vinden. De  biologische beschikbaarheid van plantaardig ijzer en zink zijn echter wat lager1. Vitamine B12 komt daarnaast alleen voor in dierlijke producten, zoals vlees en zuivel. Ook het advies van de Gezondheidsraad om 1 keer per week vis te eten, wordt niet gehaald. De aanbevolen omega 3-visvetzuren zullen dus uit een andere bron moeten komen. Het kan dus zijn dat je sommige vitaminen en mineralen in wat mindere mate binnenkrijgt2. Dan kan het een goed idee zijn om je gezonde vegetarische of veganistische voeding aan te vullen met een voedingssupplement.

Voedingsstoffen ter aanvulling op de vegetarische of veganistische voeding

Binnen het assortiment van Orthica zijn verschillende voedingssupplementen verkrijgbaar die geschikt zijn ter aanvulling op een vegetarische of plantaardige leefstijl. Vegetarian Multi kan bijvoorbeeld dagelijks worden gebruikt. Deze multi is vrij van dierlijke ingrediënten. Ook Co-Enzym B12 zuigtablet is geschikt voor veganisten. Daarnaast zijn de verschillende vitamine D producten geschikt voor vegetariërs. Vraag aan een gezondheidsprofessional welke voedingssupplementen passen bij jouw vegetarische of plantaardige leefstijl.

1. Hunt, J. R. (2003). Bioavailability of iron, zinc, and other trace minerals from vegetarian diets. The American journal of clinical nutrition, 78(3), 633S-639S.

2. Craig, W. J. (2018). Vegetarian Nutrition and Wellness. CRC Press.

Tonen als Foto-tabel Lijst

8 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren
  1. B12-1000 SR
    B12-1000 SR

    B12- 2000 SR bevat een krachtige dosering vitamine B12 in de stabiele vorm en kan een optie zijn als aanvulling zijn op de voeding.  Gegarandeerd vrij van dierlijke ingrediënten.

  2. C-1000
    C-1000

    Vitamine C-1000 bevat per tablet 1000 mg vitamine C en 25 mg citrusfruitextract met 35% bioflavonoïden en 5 mg rutine.

  3. D-25
    D-25

    Vitamine D3 in kleine gemakkelijk in te slikken tabletjes. Bevat per tabletje 25mcg vitamine D3 ter ondersteuning van het immuunsysteem en voor sterke botten.

  4. D-25 oliedruppels
    D-25 oliedruppels

    Vitamine D3 in druppelvorm ter ondersteuning van het immuunsysteem en voor sterke botten. Makkelijk te doseren en gemakkelijk in te nemen. Neutraal van smaak.

  5. Magnesium-400
    Magnesium-400

    Magnesiumsupplement met 400 mg magnesium. Bevat ook selenium, calcium en zink. Ter ondersteuning van je botten, spieren, zenuwstelsel en je weerstand.

  6. Orthiflor Kauw
    Orthiflor Kauw

    Probiotica in handig kauwtablet, met 6 verschillende bacteriestammen en toegevoegde vitamine D3. De tablet heeft een lekkere zwarte bessensmaak . Gezoet met zoetstof van natuurlijke oorsprong.

  7. Vegetarian Multi
    Vegetarian Multi

    Vegetarian Multi - deze multivitamine is een goede aanvulling voor vegetariërs en veganisten. Gegarandeerd vrij van dierlijke ingrediënten.

  8. Vegetarian Omega-3
    Vegetarian Omega-3

    Onze voeding bevat niet altijd voldoende omega-3- vetzuren. De Gezondheidsraad beveelt per dag 200 mg visvetzuren (EPA en DHA) aan, dat gelijk staat aan 1x per week een portie vis. Bij voorkeur vette vis. Voor vegetariërs en veganisten is er Vegetarian Omega-3 met DHA uit zee-algen en stearidonzuur uit Echium. Stearidonzuur (SDA) is een omega-3-vetzuur dat zich door het lichaam gemakkelijk laat omzetten in EPA en DHA.

    Vegetarian omega-3 mag ook tijdens de zwangerschap gebruikt worden en is een goede bron van DHA voor de groei van de hersenen en het netvlies van de ongeborene.

Tonen als Foto-tabel Lijst

8 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren