Voedingssuppletie

vraag en antwoord
  • Al 30 jaar jouw specialist
  • Van Nederlandse bodem
  • Bij elke levensfase en leefstijl
  • Geadviseerd door gezondheidsprofessionals
  • Vrij van synthetische geur-, kleur- en smaakstoffen
Hoe kies ik een supplement?

Een supplement kies je op basis van je leeftijd, levensfase en leefstijl. Want die zijn van invloed op je lichamelijke behoefte aan voedingstoffen. Daarom kun je via het drop down menu Producten of via de Homepage zelf een Leefstijl, Levensfase of een Categorie voedingssupplementen kiezen die bij je past. Doe je er de

Wanneer kan een voedingssupplement zinvol zijn?

Kijk ook op

Worden voedingssuplementen wel opgenomen door mijn lichaam?

In voedingssupplementen zitten vitamine- en mineraalverbindingen die door het lichaam kunnen worden opgenomen. Vele van deze voedingsstoffen zijn niet anders dan de voedingsstoffen die in voeding voorkomen. Of een voedingsstof goed opgenomen wordt hangt natuurlijk ook af van de gezondheid van je spijsverteringskanaal, je eigen voedingstoestand, de aanwezigheid van andere voedingsstoffen in je maag-darmkanaal, of je medicijnen gebruikt, etc. KAG-nr: 431-0820-3281

Plantaardige eiwitten: voor wie en waarom bieden ze voordelen?

Bij eiwitten denk je wellicht meteen aan dierlijke producten, maar een gedeelte van de eiwitten die we dagelijks via voeding binnenkrijgen is plantaardig. Momenteel ligt de dagelijkse inname bij Nederlanders op ongeveer 61% dierlijk eiwit en 39% plantaardig eiwit. Plantaardige eiwitten zijn echter beter voor het milieu en minstens zo gezond als dierlijke eiwitten. In deze blogpost vertellen we meer over de voordelen van plantaardige eiwitten en kom je te weten of plantaardige eiwitten geschikt zijn voor jou. Waarom heb je eiwitten nodig? Eiwitten zijn belangrijk voor je lichaam. Eiwitten, ofwel proteïnen, zijn net zoals koolhydraten en vetten zogenaamde macronutriënten. Ze zijn onmisbaar in de dagelijkse voeding. Eiwitten ondersteunen de spiermassa, spiergroei en spierkracht en helpen bij snel herstel na fysieke inspanning. Ook dragen eiwitten bij aan het behoud van sterke botten. Eiwitten bevatten aminozuren die belangrijk zijn voor je lichaam Eiwitten zijn...